Wednesday, March 11, 2009

Cinta??..apa tu??.. :-)




Ahaa....kali ni saya cuba-cuba post topik 'cinta' .....saya mahu lihat apakah pendapat dan komen-komen blogger..hehe...

Kepada pasangan-pasangan yang sedang dihangatkan oleh perasaan cinta,kamu renung-renungkanlah ayat dibawah tu.....dan kalau nak bercinta pastikan kesetiaan kamu pada yang satu itu kuat,teguh,mantap,kekal,tidak mudah goyah dan yang sewaktu dengannya....hehe..

Kepada couple2 tu...kamu berdebat la disini..hehe

p/s: untuk santapan dan hiburan kita sahaja.


Terima kasih.


Jgn mudah melafaz Cinta…....
Cinta itu pada siapa...... Jgn mudah melafaz kasih...... Kasih itu untuk siapa....... Cinta pada bunga,ia kan layu....... Cinta pada manusia,ia kan pergi,...... Cinta pada Tuhan kekal buat selamanya....... Kerana itulah Cinta yg HAKIKI.........

30 comments:

ratu neronika said...
This comment has been removed by the author.
~SuN~ FLowerS~ said...

amboi..bukan main lagi uncle nih. hahaha.

~SuN~ FLowerS~ said...

amboi...bukan main lagi uncle ni. ahhaa.

Toyong said...

Neron- memang ko ni kuat bercinta la..hehe..apa2 pun teruskan cinta anda dan gandakan lagi pengertian anda dalam Cinta..hehehe

Toyong said...

Sun Flowers- main2 je..untuk hiburan seisi keluarga...hehe

Small Heart said...

kwang3...cinta....nobody's can describe what actually love is...Haha... Ya..CInta pd Tuhan kekal abadi.. Hehe

Toyong said...

Small Heart- sya tau ko tau tu...tapi ko malu2 saja kan..hahaha...

"For the love of god"

Kay Stanford Jr Kastum said...

Love can be painful and wonderful, both at the same time.

Toyong said...

Kay- that is the point...

ratu neronika said...

alaa... semua point cinta ni... sama saja.. kecualilah.. ada cinta yang lain2 tidak betull... memang lah ni.. mau minta tambah lagi apa pasal cinta ni... yang penting bha toypng bahagiaa heheh

Toyong said...

Neronika- Tatap..

ratu neronika said...

ya tatap @atap ...buli bha tu... asalkan itu cinta.. cinta cinta ja.. :P

Ethel said...

Love hurts. Love also heals. Either way, we all need love in our life. :)

Toyong said...

Ethel- yepps!!...we need true love..hehe

Toyong said...

Neronika- yup!!..main2 cinta pun boleh..hahaha

ratu neronika said...

tapi cinta tu sentiasa sakit.. sebab tiada sakit tiada cinta... hheeh.. hurt... its so hurt if you care its.. Lve Is CInta ...

Puteri (Enuvung) Manisa said...

bercinta cuma 1. berkawan biar 1000.

1:1000

apa kau kata toyong...

Firman Tuhan:
Lelaki dan Perempuan akan meninggalkan ibu bapanya dan bersatu dengan Pasangannya menjadi satu daging.

Dalam hal ini memberi pengertian bahawa jodoh itu cuma pada seorang dan bukannya pada 2, 3 atau lebih pasangan. contohnya 2 isteri dsb..

Toyong said...

Neronika- tiada cinta pun sakit jga tu..mesti damam2 dan batuk2...walaupun ada cinta atau tiada..hahahaha

Toyong said...

Enuvung- ya...betul tu...daging2 kita ni akan bersatu menjadi satu untuk mencari tulang rusuk yg hilang..mcm sya ni..saya mau cari sama sapa Tuhan kasi tu tulang rusuk saya..hehe

"telah terjumpa tulang rusuk mu...ada pada insan di samping mu"...

..hehe..pena dngr ka tu lagu??..he...

Puteri (Enuvung) Manisa said...

tidak ku pernah dengar...

ratu neronika said...

hai.. kolos hehhe ya lah sakit gia tu.. pandai demam2 tu lain crita sudah tu... lain kes... kess kurang sihat.. kalau cinta sentiasa sihat... tapi sakit dia lain sudah tu...

enuvung.. betul tu.. tapi kenapa kristian tidak boleh kawin lebih dari satu.. bukan kah dikatakan tuhan hanya satu..dan muslim and non muslim??? are different? lah tu kan... bermaksan seperti kita ni ada banyak alam.. kan..??? menjadi persoalan kenapa bagi pihak muslim boleh kawin 4.. apa sebbenarnya cinta kita tidak tau bha.. nee manusia cipta tu perkataan berkawan biar 1000 bercinta biar 1.. jadi mana semua hak sikap cinta manusia terhadap semua orang.. cinta itu kan.. kasih sayang.. heheh apa punn sa pun bingung sudah pasal cinta yang saya tau.. love itu cinta ... : D

Toyong said...

Neronika- jngn ko tlampau feel ni tajuk post sya..mcm ko mau mengharap kawain bnyk2 ja ni..hahaha..rileks ba..pH7..hahahah

Toyong said...

Enuvung- syok tu lagu..tpi sya pun ingt2 lpa da tu wording..hehehe

Puteri (Enuvung) Manisa said...

Neronika.. kalau ko kristian saya syorkan ko baca kitab kejadian pasal 4. Disana tersingkap kenapa keturunan KAIN berbini lebih dari satu Dan Keturunan SET cuma satu sahaja. KAIN dan SET ini ada adalah anak2 ADAM dan HAWA. Si KAIN ni mewarisi dosa warisan manusia yang sangat jahat, ini kerana dia membunuh adiknya HENOKH. sejarah berbini lebih dari satu berasal dari Keturunan Kain iaitu LAMEKH namanya. Setelah manusia pada zaman itu bertambah ramai dan terjadinya khawin campur diantara keturunan Kain dan Set (Kejadian pasal 6) maka lahirlah anak2 hasil perkhawinan itu. anak2 manusia tersebut semakin ramai dan semakin jahat ditambah Pada masa itu, manusia adalah raksaksa dan menjadi orang-orang kenamaan (orang yang berkuasa besar dan berpengaruh @ pemimpin jahat) maka Tuhan sgt sedih dan menyesal maka diturunkannya air bah dan cuma Nabi NUH yang selamat sebab sangat Mengasihi Tuhan.

Puteri (Enuvung) Manisa said...

toyong kau carilah tu lagu saya pun mo dengar. ko post nanti di multiply ko supaya saya senang dengar.. keh...

ratu neronika said...

bukan bah tu.. saya mau ko pun tau.. bis saya pun mana tau.. si puteri kan pakar... jan susah bha... sa ni ok juga nii.. .. sa tidak feel jugga.. bis tu juga yg ko minta discus kan.. sama2 lah kita mau tau,... perkara kecil saja punn

Toyong said...

Enuvung- saya lupa tu tajuk bah..tu lagu bgus untk bawa koir...

Toyong said...

Neronika- bah..palan2 la kita feel ah..hahahaha

ratu neronika said...

waa.. baru sa faham pula.. sebab lama udah sa tak baca bible.. t Q lah.. to remain me...huuu... banayk dosan ni.. terasa sudah...apa punn.. tq puteri ko memang pakar.. bha.. hehehe

toyong... ko lah feel sorang2 dulu.. kalau ko da feeli kasi tau apa ko rasa.. oren kah... hehe be happyy

Toyong said...

Neronika- tatap...